OGŁOSZENIE NR 2
KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI W PIASECZNIE z dnia 30 października 2012 roku w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko zastępcy komendanta Komisariatu Policji w Górze Kalwarii Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie.
OGŁOSZENIE NR 2
KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI
W PIASECZNIE
z dnia 30 października 2012 roku
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko
zastępcy komendanta Komisariatu Policji w Górze Kalwarii
Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie
§ 1
W celu dokonania doboru na wakujące stanowisko zastępcy komendanta Komisariatu Policji w Górze Kalwarii Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie ogłaszam rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
O stanowisko to mogą ubiegać się funkcjonariusze spełniający poniższe kryteria:
-
w zakresie wymagań niezbędnych:
-
pełniący służbę w Policji;
-
spełniający wymagania w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby określone przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 roku w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (Dz. U. Nr 123, poz. 857 z późn. zm);
-
w zakresie wymagań pożądanych:
-
co najmniej 7 letni staż służby w Policji,
-
co najmniej 4 letnie doświadczenie w realizowaniu zadań w komórkach organizacyjnych Policji o zadaniach wchodzących w zakres nadzorowany przez stanowisko objęte postępowaniem,
-
co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Policji nadzorowanymi przez stanowisko objęte postępowaniem, albo 3-letni łączny staż
w kierowaniu jednostką lub komórką organizacyjną Policji, -
posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”,
-
ponadto wskazane jest posiadanie:
-
wykształcenia wyższego z zakresu organizacji, zarządzenia lub organizacji i zarządzania albo ukończenia studiów podyplomowych, przeszkolenia lub kursów z tego zakresu lub z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, lub
-
wykształcenie wyższe o kierunku politologia, prawo, administracja, albo,
-
co najmniej 3 – letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych jako „nauczyciel stowarzyszony”
§ 2
Oferty kandydatów powinny zawierać:
-
CV i list motywacyjny,
-
kopie ostatniej opinii służbowej kandydata (oryginał do wglądu),
-
pisemna koncepcja pracy na stanowisku, do którego aplikuje kandydat. Koncepcja pracy powinna zostać opracowana dla stanowiska objętego postępowaniem kwalifikacyjnym, w oparciu o obowiązujące akty prawne, w tym regulamin jednostki organizacyjnej Policji oraz szczegółowy zakres zadań komórki. W przypadku stanowisk zastępcy kierownika jednostki/komórki organizacyjnej Policji, koncepcja uwzględnia wyłącznie zakres zadań przewidzianych dla tego stanowiska i jednocześnie winna wpisywać się w strategię działania jednostki/komórki organizacyjnej Policji. Jedynie w ograniczonym zakresie może odnosić się do zadań przewidzianych dla kierownika jednostki/komórki organizacyjnej Policji, np.: zarządzenia jednostką/komórką i kreowanie w niej polityki kadrowej. Koncepcja Nie powinna przekraczać 6 stron, napisana czcionką Arial 12, interlinia 1.5, marginesy standardowe 2,5 cm.
-
pisemną zgodę na poddanie się procedurze kwalifikacyjnej prowadzonej na zasadach i w trybie określonym przez zarządzającego postępowanie kwalifikacyjne (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowisko służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 1, umieszczony na stronie internetowej WWW.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowisko w Policji),
-
pisemne oświadczenie potwierdzające występowanie lub nie zależności kandydata, tj. bycia małżonkiem(ą), krewnym(ą) do drugiego stopnia włącznie lub powinowatym(ą) pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli z pracownikiem lub policjantem jednostki/komórki organizacyjnej Policji, objętej postępowaniem – (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowisko służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 2, umieszczony na stronie internetowej WWW.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowisko w Policji),
-
potwierdzony przez komórkę kadrową szczegółowy przebieg służby,
-
kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (oryginały do wglądu),
-
kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu).,
-
kopie poświadczenia bezpieczeństwa (oryginał do wglądu).
§ 3
Zarządzający postępowanie kwalifikacyjne w drodze decyzji powoła komisję do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego. Komisja pracuje na podstawie Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji, wprowadzonego przez Komendanta Głównego Policji do stosowania z dniem 1 maja 2012 r.
§ 4
Zakres zadań realizowanych na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym (wynikający z karty opisu stanowiska pracy).
-
sprawowanie nadzoru nad działalnością Zespołu Kryminalnego i czynnościami operacyjnymi i procesowymi wykonywanymi przez funkcjonariuszy Komisariatu Policji w Górze Kalwarii;
-
zastępowanie Komendanta Komisariatu Policji w czasie i zakresie każdorazowo uzgodnionym z Komendantem Powiatowym Policji w Piasecznie;
-
inicjowanie i nadzorowanie procesu doskonalenia zawodowego;
-
określanie kart opisu stanowiska pracy kierownikom i policjantom nadzorowanej komórki organizacyjnej Komisariatu;
-
wyznaczanie na czas swojej nieobecności, z zastrzeżeniem uzyskania zgody przełożonego nadzorującego Komisariat, policjanta upoważnionego do wykonywania zadań Zastępcy Komendanta Komisariatu Policji w Górze Kalwarii;
-
sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem podstawowej pracy operacyjnej z wykorzystaniem prostych metod, określonych odrębnymi przepisami;
-
sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem podstawowego rozpoznania operacyjnego środowisk przestępczych;
-
sprawowanie nadzoru nad gromadzeniem i przetwarzaniem informacji operacyjnych oraz analizowanie pod kątem typowania osób i zdarzeń;
-
sprawowanie nadzoru nad podejmowaniem działań zapobiegawczych, zmierzających do ograniczenia przestępczości i zjawisk je towarzyszących we współpracy z instytucjami poza policyjnymi;
-
sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem działań w zakresie problematyki poszukiwań osób
i rzeczy; -
sprawowanie nadzoru nad wykorzystywaniem policyjnych baz danych do celów analitycznych;
-
sprawowanie nadzoru nad ujawnianiem przestępstw i wykrywaniem ich sprawców w drodze czynności dochodzeniowo-śledczych;
-
sprawowanie nadzoru nad wykonywanymi czynnościami dochodzeniowo-śledczymi na miejscu zaistniałego przestępstwa, wykroczenia lub innego zdarzenia;
-
sprawowanie nadzoru nad zbieraniem i zabezpieczaniem śladów, dowodów i informacji o przestępstwach (zdarzeniach) oraz ich sprawcach, celem uzyskania materiału dowodowego w prowadzonych postępowaniach przygotowawczych;
-
sprawowanie nadzoru nad prowadzonymi postępowaniami przygotowawczymi na podstawie obowiązujących przepisów;
-
sprawowanie nadzoru nad ujawnianiem i zabezpieczaniem składników majątkowych sprawców przestępstw, współdziałanie z właściwą prokuraturą w zakresie prowadzonych postępowań przygotowawczych;
-
sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem rejestru śledztw i dochodzeń oraz rejestru postępowań sprawdzających i odmów wszczęcia postępowań przygotowawczych;
-
sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem zasad rejestracji kryminalnej przestępstw i ich sprawców;
-
podejmowanie i przeprowadzanie działań kontrolno-represyjnych zarządzonych przez przełożonych;
-
sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem magazynu dowodów rzeczowych, ich ewidencjonowanie i nadzór nad prawidłowym postępowaniem z dowodami rzeczowymi;
-
współpraca z Prokuraturą Rejonową w Piasecznie, sądami i innymi organami ochrony przodku prawnego, współpraca z Wydziałem Dochodzeniowo-Śledczym, z Wydziałem Kryminalnym Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie;
-
kreowanie wizerunku Policji na obszarze działania Komisariatu Policji w Górze Kalwarii;
-
wyznaczenie celów, zadań i mierników służących do oceny ich realizacji oraz skuteczne ich egzekwowanie;
-
występowanie z wnioskami zmian kadrowych wobec policjantów i pracowników;
-
sprawdzanie i ewentualne korygowanie sporządzanych przez policjantów dokumentów i korespondencji;
-
systematyczne rozliczanie z pracy podległych funkcjonariuszy i okresowe dokonywanie oceny ich pracy zawodowej oraz stanu dyscypliny;
-
sporządzanie opinii służbowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także składanie wniosków o wyróżnienie lub ukaranie;
-
kształtowanie prawidłowych stosunków międzyludzkich w służbie i w pracy;
-
sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez podległych policjantów i pracowników obowiązujących przepisów i procedur;
-
zapewnienie właściwej organizacji i dyscypliny pracy oraz nadzór nad należytym wykonywaniem zadań przez podległych policjantów i pracowników;
-
sprawowanie nadzoru nad postępowaniem funkcjonariuszy w zakresie prawidłowego realizowania czynności związanych z pojazdami holowanymi oraz holowanymi na parking depozytowy;
-
kontrolowanie sposobu sporządzania i prowadzenia dokumentacji służbowej przez funkcjonariuszy;
-
dbanie o bezpieczeństwo podległych policjantów i pracowników podczas wykonywania czynność;
-
przestrzeganie zasad etyki zawodowej i praw człowieka;
-
Ochrona informacji niejawnej, a także nadzór nad tymi zagadnieniami w podległej służbie;
-
bieżące zapoznawanie policjantów i pracowników z nowymi uregulowaniami prawnymi;
-
zachowanie poufności przy przetwarzaniu danych osobowych oraz sposobu ich zabezpieczania zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
§ 5
Oferty, z podaniem adresu do korespondencji i telefonów kontaktowych, należy składać w sekretariacie Zespołu Prezydialnego Wydziału Wspomagającego Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie ul. Kościelna 3, 05-550 Piaseczno w terminie do dnia 19 listopada 2012 roku, z dopiskiem: Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Zastępcy Komendanta Komisariatu Policji w Górze Kalwarii z dopiskiem „nie otwierać w sekretariacie”.
Dodatkowe informacje dotyczące postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Zespole ds. Kadr i Szkolenia Wydziału Wspomagającego Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie, tel. 60-45-214.
§ 6
Postępowanie kwalifikacyjne zostanie zakończone do dnia 19 grudnia 2012 roku.
KOMENDANT POWIATOWY POLICJI
W PIASECZNIE
/-/ mł. insp. Witold WÓJCICKI