Wydział Ruchu Drogowego
Wydział Ruchu Drogowego
ul. Kościelna 3, 05-500 Piaseczno
sekretariat: tel. 47 72-45-204
Kierownictwo wydziału:
Naczelnik Wydziału – asp. szt. Leszek Barkowski
tel. 47 72-45-240
Zastępca Naczelnika – asp. Łukasz Gregorek
tel.: 47 72-45-272
W korespondencji kierowanej do Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie (w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej: komendant.piaseczno@ksp.policja.gov.pl należy wskazać:
-
imię i nazwisko,
-
dokładny adres zamieszkania
-
dokładny opis sprawy
Korespondencja nie spełniająca powyższych wymogów będzie traktowana jako anonimowa
i wykorzystana jedynie w celach służbowych.
W przypadku projektów organizacji ruchu drogowego należy wskazać sposób odbioru (osobisty w siedzibie wydziału, bądź drogą pocztową)
Podstawy prawne:
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r.w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. nr 5 z 2002 r. poz.46).
Zgłaszanie wypadków, kolizji i interwencji: tel. 112, 997
Wydział Ruchu Drogowego realizuje zadania Komendy, między innymi przez:
-
wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie również w oparciu o przepisy ustawy o transporcie drogowym;
-
realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz udział w zabezpieczeniu procesowym śladów i dowodów;
-
edukację mieszkańców powiatu piaseczyńskiego, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej, w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
-
koordynowanie i prowadzenie na terenie powiatu piaseczyńskiego działań w ramach międzynarodowych, ogólnokrajowych i wojewódzkich akcji kontrolno – porządkowych, jak również realizację zadań na trasach centralnie koordynowanych;
-
organizowanie zajęć w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego dla policjantów Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 w zakresie problematyki ruchu drogowego;
-
współdziałanie z organami państwowymi, samorządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym;
-
organizowanie, wykonywanie i nadzór działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń w ruchu drogowym oraz współdziałanie na obszarze powiatu
z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w tym zakresie, inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców przestępstw i wykroczeń drogowych oraz przestępstw kryminalnych i gospodarczych; -
współpracę w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz z mediami celem budowania społecznego zaufania i akceptacji dla działań Policji ruchu drogowego;
-
współpracę z właściwymi organami i instytucjami odpowiedzialnymi za stan i utrzymanie dróg, prowadzenie kontroli oznakowania pionowego i poziomego oraz występowanie z wnioskami o zmianę stałej organizacji ruchu poprawiającej stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
-
analizowanie zdarzeń drogowych, określanie obszarów zagrożeń i miejsc niebezpiecznych;
-
dokonywanie okresowych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz wyników pracy policjantów;
-
opiniowanie projektów organizacji ruchu w zakresie inżynierii ruchu na drogach powiatu piaseczyńskiego;
-
uzgadnianie z właściwym miejscowo komendantem Straży Miejskiej (Gminnej) miejsca i czasu wykonywania przez strażników miejskich czynności z zakresu ruchu drogowego z użyciem przenośnych albo zainstalowanych w pojazdach urządzeń rejestrujących;
-
współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Stołecznej Policji i sąsiednimi jednostkami organizacyjnymi Policji funkcjonującymi na obszarze działania Komendanta Stołecznego Policji.