Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

OGŁOSZENIE NR 1

Data publikacji 25.03.2013

KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI W PIASECZNIE z dnia 25 marca 2013 roku w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko komendanta Komisariatu Policji w Lesznowoli Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie

OGŁOSZENIE NR 1
KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI
W PIASECZNIE
z dnia 25 marca 2013 roku
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko
komendanta Komisariatu Policji w Lesznowoli
Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie

 

§ 1

W celu dokonania doboru na wakujące stanowisko komendanta Komisariatu Policjiw Lesznowoli Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie ogłaszam rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego. O stanowisko to mogą ubiegać się funkcjonariusze spełniający poniższe kryteria:

1) w zakresie wymagań niezbędnych:
a) pełniący służbę w Policji;
b) spełniający wymagania w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby określone przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 roku w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz warunków ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (Dz. U. Nr 123, poz. 857 z późn.zm);

2) w zakresie wymagań pożądanych:
a) co najmniej 7 letni staż służby w Policji,
b) co najmniej 4 letnie doświadczenie w realizowaniu zadań w komórkach organizacyjnych Policji o zadaniach wchodzących w zakres nadzorowany przez stanowisko objęte postępowaniem,
c) co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Policji nadzorowanymi przez stanowisko objęte postępowaniem, albo 3-letni łączny staż w kierowaniu jednostką lub komórką organizacyjną Policji,
d) posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”,

3) ponadto wskazane jest posiadanie:
a) wykształcenia wyższego z zakresu organizacji, zarządzenia lub organizacji i zarządzania albo ukończenia studiów podyplomowych, przeszkolenia lub kursów z tego zakresu lub z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, lub
b) wykształcenie wyższe o kierunku politologia, prawo, administracja, albo,
c) co najmniej 3 – letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych jako „nauczyciel stowarzyszony”


§ 2

Oferty kandydatów powinny zawierać:

1) CV i list motywacyjny,

2) kopię ostatniej opinii służbowej kandydata (oryginał do wglądu),

3) pisemną koncepcję pracy na stanowisku, do którego aplikuje kandydat. Koncepcja pracy powinna zostać opracowana dla stanowiska objętego postępowaniem kwalifikacyjnym, w oparciu o obowiązujące akty prawne, w tym regulamin jednostki organizacyjnej Policji oraz szczegółowy zakres zadań komórki. W przypadku stanowisk zastępcy kierownika jednostki/komórki organizacyjnej Policji, koncepcja uwzględnia wyłącznie zakres zadań przewidzianych dla tego stanowiska i jednocześnie winna wpisywać się w strategię działania jednostki/komórki organizacyjnej Policji. Jedynie w ograniczonym zakresie może odnosić się do zadań przewidzianych dla kierownika jednostki/komórki organizacyjnej Policji, np.: zarządzenia jednostką/komórką i kreowanie w niej polityki kadrowej. Koncepcja nie powinna przekraczać 10 stron, napisana czcionką Arial 12, interlinia 1.5, marginesy standardowe 2,5 cm.

4) pisemną zgodę na poddanie się procedurze kwalifikacyjnej prowadzonej na zasadach i w trybie określonym przez zarządzającego postępowanie kwalifikacyjne (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowisko służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 1, umieszczony na stronie internetowej www.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowisko w Policji),

5) pisemne oświadczenie potwierdzające występowanie lub nie zależności kandydata, tj. bycia małżonkiem(ą), krewnym(ą) do drugiego stopnia włącznie lub powinowatym(ą) pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli z pracownikiem lub policjantem jednostki/komórki organizacyjnej Policji, objętej postępowaniem – (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowisko służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 2, umieszczony na stronie internetowej www.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowisko w Policji),

6) potwierdzony przez komórkę kadrową szczegółowy przebieg służby,

7) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (oryginały do wglądu),

8) kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu).,

9) kopię poświadczenia bezpieczeństwa (oryginał do wglądu).

§ 3

Zarządzający postępowanie kwalifikacyjne w drodze decyzji powoła komisję do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego. Komisja pracuje na podstawie Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji, wprowadzonego przez Komendanta Głównego Policji do stosowania z dniem 1 maja 2012 r.

§ 4

Zakres zadań realizowanych na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym (wynikający z karty opisu stanowiska pracy).

1. Kreowanie wizerunku Policji na obszarze działania Komisariatu Policji w Lesznowoli,

2. wyznaczanie celów, zadań i mierników służących od oceny ich realizacji,

3. nadzór nad pracą komórek organizacyjnych wchodzących w skład Komisariatu Policji w Lesznowoli,

4. występowanie z wnioskami zmian kadrowych w stosunku do policjantów i pracowników cywilnych,

5. pisemne zajmowanie stanowiska na raportach kierowanych drogą służbową do wyższych przełożonych,

6. sprawdzanie i ewentualne korygowanie sporządzonej przez policjantów korespondencji służbowej,

7. systematyczne rozliczanie z pracy podległych funkcjonariuszy i okresowe dokonywanie oceny ich pracy zawodowej oraz stanu dyscypliny,

8. nadzór nad przygotowaniem planów taktycznych i operacyjnych działań komisariatu,

9. nadzór nad postępowaniem funkcjonariuszy w zakresie prawidłowego realizowania czynności związanych z pojazdami holowanymi na parking depozytowy dla potrzeb postępowań przygotowawczych,

10. systematyczne rozliczanie pracy policjantów z podległych komórek organizacyjnych i okresowe dokonywanie oceny ich pracy zawodowej oraz stanu dyscypliny służbowej,

11. sporządzanie opinii służbowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

12. występowanie z wnioskami o wyróżnienia policjantów jak również z wnioskami o wszczęcie postępowań wyjaśniających lub dyscyplinarnych do przełożonego dyscyplinarnego,

13. kształtowanie właściwych stosunków międzyludzkich w służbie,

14. podejmowanie skutecznych przedsięwzięć ukierunkowanych na poprawę warunków pracy podległych komórek, tworzenie właściwej atmosfery pracy,

15. współdziałanie z innymi służbami Komendy Powiatowej Policji w zakresie przedsięwzięć prewencyjnych i operacyjno – dochodzeniowych,

16. współdziałanie z Prokuraturą, Sądem oraz innymi organami powołanymi do ochrony porządku prawnego,

17. Sporządzanie i przedkładanie planów doskonalenia zawodowego policjantów i pracowników cywilnych Komisariatu Policji w Leszonowoli, przedkładanie ich do zatwierdzenia Komendantowi Powiatowemu Policji w Piasecznie po akceptacji Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji w Piasecznie oraz sprawowanie bieżącego nadzoru nad realizacją tematów szkoleniowych,

18. dbałość o podnoszenie kwalifikacji zawodowych policjantów i pracowników cywilnych,

19. podnoszenie poziomu wyszkolenia zawodowego policjantów oraz kształtowania poczucia wysokiej odpowiedzialności zawodowej,

20. organizacja służby patrolowej i obchodowej, nadzór nad jej właściwą dyslokacją w zależności od analizy stanu występujących zagrożeń na podległym terenie,

21. budowanie profesjonalnego stanu kadrowego poprzez właściwe rozpoznanie i analizę pracy poszczególnych policjantów w celu zdiagnozowania tzw. Mocnych i słabych stron podległych funkcjonariuszy, następnie dążenie do wyeliminowania zachowań negatywnych i utrwalanie zachowań pożądanych w służbie poszczególnych policjantów,

22. przestrzeganie zasad etyki zawodowej i praw człowieka, dyscypliny pracy, przepisów bhp i p.poż.,

23. inicjowanie spotkań ze społecznościami lokalnymi w celu zdiagnozowania problemów nurtujących mieszkańców oraz szukanie właściwych sposobów ich rozwiązania,

24. nadzór nad pracą podległych policjantów w zakresie zwalczania przestępczości wśród nieletnich oraz rozpoznanie w zakresie zagrożeń demoralizacją nieletnich,

25. prowadzenie cyklicznych spotkań z dyrektorami szkół na podległym terenie w celu diagnozowania i zapobiegania przestępczości i demoralizacji nieletnich, prowadzenie pogadanek z młodzieżą w szkołach,

26. kontrola sposobu sporządzania i prowadzenia obowiązującej dokumentacji służbowej przez funkcjonariuszy i pracowników cywilnych KP Lesznowoli,

27. bieżące zapoznawanie policjantów i pracowników cywilnych z aktualnymi uregulowaniami prawnymi i przepisami służbowymi (wytyczne, instrukcje, decyzje, zarządzenia, rozporządzenia, ustawy),

28. ochrona informacji niejawnych i nadzór nad tymi zagadnieniami w podległej służbie,

29. zachowanie poufności przy przetwarzaniu danych osobowych oraz sposobu ich zabezpieczenia zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych,

30. podejmowanie działań zwiększających rozpoznanie osobowe i terenowe rejonu służbowego przez podległych funkcjonariuszy,

31. współpraca ze Strażą Miejską, w zakresie koordynacji rozmieszczania patroli oraz organizacji służby wspólnych patroli pieszych i zmotoryzowanych,

32. prowadzenie doraźnej kontroli podległych policjantów w zakresie realizacji zadań i poleceń służbowych, a także w zakresie właściwego przygotowania merytorycznego i praktycznego do wykonywania obowiązków służbowych, przestrzegania zasad etyki zawodowej, a także właściwego umundurowania i wyposażenia do służby,

33. sprawowanie nadzoru nad sprzętem transportowym, dokonywanie cyklicznego nie rzadziej niż raz w tygodniu przeglądu pojazdów pod kątem właściwego prowadzenia dokumentacji pojazdów, dbałość o sprzęt i czystość pojazdów służbowych.


§ 5

Oferty, z podaniem adresu, do korespondencji na kopercie i telefonów kontaktowych, należy składać w sekretariacie Zespołu Prezydialnego Wydziału Wspomagającego Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie ul. Kościelna 3, 05-500 Piaseczno w terminie do dnia 8 kwietnia 2013 roku,z dopiskiem: Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Komendanta Komisariatu Policji w Lesznowoli z dopiskiem „nie otwierać w sekretariacie”.

Dodatkowe informacje dotyczące postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Zespole ds. Kadr i Szkolenia Wydziału Wspomagającego Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie, tel. 60-45-214.

§ 6

Postępowanie kwalifikacyjne zostanie zakończone do dnia 8 maja 2013 roku.

 

                                                                                                                                                KOMENDANT POWIATOWY POLICJI
                                                                                                                                                                W PIASECZNIE

                                                                                                                                                         mł. insp. Witold WÓJCICKI

Powrót na górę strony