Zatrzymano 42- letniego "wnuczka"
Dzięki czujności pracownicy banku i profesjonalnemu działaniu służby dyżurnej i policjantów z wydziału kryminalnego, zatrzymano 42- letniego „wnuczka”. Od 80- letniego mieszkańca gminy Piaseczno, próbowano wyłudzić 40 tysięcy złotych. Komenda Stołeczna Policji uruchomiła specjalną linię telefoniczną dla tych osób, które podejrzewają, że mógł do nich zatelefonować oszust podający się za „wnuczka”, „krewnego” lub „policjanta" Na Państwa sygnały policjanci czekają przez całą dobę. Telefonować można pod nr 22 60-33-222.
Do jednego z banków w Piasecznie zgłosił się 80- letni mężczyzna, który pilnie potrzebował 40- tysięcy złotych dla ciężko chorego wnuka.
Jednak pracownica banku zachowała zawodową czujność i o swoich wątpliwościach poinformowała oficera dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie. Służba dyżurna natychmiast skierowała do działań funkcjonariuszy z wydziału kryminalnego. Profesjonalnie przeprowadzone czynności doprowadziły do zatrzymania 42- letniego „wnuczka”, który miał odebrać umówione 40 tysięcy złotych.
Policjanci ponownie przestrzegają przed oszustami wyłudzającymi od starszych osób pieniądze metodą na tzw. „wnuczka” czy „policjanta”. Przestępcy są często zatrzymywani dzięki pomocy osób, które mają świadomość tego, że mogą zostać oszukane. Niestety wciąż jesteśmy informowani o kolejnych pokrzywdzonych. Kiedy starsza osoba odbiera telefon od rzekomego "wnuczka" czy „policjanta” z prośbą o pomoc na przykład w zatrzymaniu oszustów, często przekazuje przestępcom oszczędności całego życia.
Oszuści często informują starsze osoby, aby udając się do banku wypłacić pieniądze, nie mówili kasjerom i obsłudze placówek bankowych, w jakim celu to robią.
Pamiętajmy, że zasada „ograniczonego zaufania” do nieznajomych obowiązuje nie tylko dzieci. Dorośli często o niej zapominają, stając się ofiarami własnej łatwowierności i braku rozwagi. Niespodziewane telefony osób podających się za policjantów, od dawno niewidzianych wnuków, siostrzenic czy kuzynów nie muszą zakończyć się naszą finansową porażką, jeżeli będziemy przestrzegać dwóch podstawowych zasad:
- Policjant nigdy nie zadzwoni z informacją o prowadzonej akcji.
- Policja nigdy nie poprosi Cię o przekazanie komuś pieniędzy, przelaniu ich na konto lub pozostawienie w jakimś miejscu!
Komenda Stołeczna Policji uruchomiła specjalną linię telefoniczną dla tych osób, które podejrzewają, że mógł do nich zatelefonować oszust podający się za „wnuczka”, „krewnego” lub „policjanta – funkcjonariusza CBŚ”. Na Państwa sygnały policjanci czekają przez całą dobę.
Telefonować można pod nr 22 60-33-222.
js/ksp